cinamatak

serials

cinamatak

serials

مراکز و مؤسسات تولیدکننده انیمیشن در ایران(۳)

مراکز و مؤسسات تولیدکننده انیمیشن در ایران(۳)

 

 

  سایر مراکز تولیدکنندهٔ انیمیشن (وابسته به دولت)

این مراکز شامل شرکت فرهنگى هنرى صبا، انجمن سینماى جوان ایران، حوزهٔ هنرى سازمان تبلیغات اسلامى و ... مى‌باشد.

  
ادامه مطلب ...

مراکز و مؤسسات تولیدکننده انیمیشن در ایران(۲)

مراکز و مؤسسات تولیدکننده انیمیشن در ایران(۲)

 

 

  شبکه‌هاى تلویزیونى

از تولیدکنندگان و سفارش‌دهندگان مهم انیمیشن 'سیما' است که سهم زیادى در کمیت ساختن این نوع فیلم‌ها دارد.

 

انیمیشن در سیما در زمینه‌هاى مختلفى چون تهیه و ساخت فیلم براى کودکان، تهیه فیلم‌هاى آموزشی، علمی، سرودها، تیتراژسازى و ... تولید مى‌شود.

  
ادامه مطلب ...

مراکز و مؤسسات تولیدکننده انیمیشن در ایران

مراکز و مؤسسات تولیدکننده انیمیشن در ایران

 

تولید انیمیشن در ایران در مؤسسات و سازمان‌هاى مختلفى تولید مى‌شود، که مهم‌ترین آنها کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، سیما، و سایر مراکز وابسته به دولت است. همچنین شرکت‌ها و مؤسسات خصوصى نیز تولید‌کننده این فیلم‌ها مى‌باشند.


 

 

  کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، با همت بنیانگذاران خود شکل گرفت و در سال ۱۳۴۴ دست به برگزارى جشنوارهٔ بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان زد.

  
ادامه مطلب ...

سینمای جهان

سینمای جهان

 

 
ادامه مطلب ...

عوامل و عناصر تولید یک فیلم متحرک

عوامل و عناصر تولید یک فیلم متحرک

 

- فیلم‌نامهٔ مصور (Story board):

مجموعه‌اى از تصاویر کوچک کنارهم، تابلو با برگه‌هایى که بخش‌هاى اصلى داستان را هماره با شرحى کوتاه در کنار آنها نمایش مى‌دهند.

  
ادامه مطلب ...

روش‌های مختلف متحرک‌سازی

روش‌های مختلف متحرک‌سازی

 

- انیمیشن روى طلق:

در این روش طراحى‌ها روى طلق اجرا و رنگ‌آمیزى مى‌شود و سپس روى زمینه قرار مى‌گیرد.

 

- انیمیشن روى کاغذ:

در این روش، زمینه ساده‌تر انتخاب مى‌شود و تمامى اجزاى صحنه براى هر نقاشى مجدداً کشیده مى‌شود. در این روش از هر وسیله‌اى براى رنگ‌آمیزى مى‌توان استفاده کرد.

  
ادامه مطلب ...

کاربردهای متحرک‌سازی

کاربردهای متحرک‌سازی

 

- آگهى‌هاى تجارى تلویزیونی:

این آگهى‌ها بصورت کارتون، مزایاى ویژه‌اى از جمله ارزش آنى سرگرم‌کنندگی، سازگارى فورى با محدودیت‌هاى زمانی، تازگى در تکرار. هزینهٔ این نوع آگهى‌ها از آگهى زنده بیشتر است، اما ماندگارتر هم هست و در برخورد با تماشاگر مؤثرتر مى‌باشد.

  
ادامه مطلب ...

فیلم‌‌سازان انیمیشن در ایران از آغاز تا امروز (۲)

فیلم‌‌سازان انیمیشن در ایران از آغاز تا امروز (۲)

 

 

  نفیسه ریاحى

فارغ‌التحصیل رشتهٔ هنرهاى تزئینى از ایستبورن انگلیس و رشته نقاشى و مجسمه‌سازى از هنرهاى زیباى ژنو است. وى فیلم‌هایى را کارگردانى کرده و با برنامه کودک تلویزیون ملى ایران همکارى داشته است. همچنین کتاب‌هایى را تصویرسازى کرده و در استودیوى بل ویزیون بروکسل انیماتور بوده است.

 
ادامه مطلب ...

فیلم‌‌سازان انیمیشن در ایران از آغاز تا امروز

فیلم‌‌سازان انیمیشن در ایران از آغاز تا امروز

 

  اسفندیار احمدیه

اسفندیار احمدیه کار هنرى خود را در سال ۱۳۳۳ در وزارت فرهنگ و هنر در قسمت سفال‌سازى و نقاشى روى سرامیک آغاز کرد. سپس تجاربى در عکاسى بدست آورد و بعد در بخش گرافیک مؤسسه وارد شد. وى با مطالعات خود و علاقه‌اى که داشت، نخستین نقاشى کارتون را به نام ملانصرالدین ساخت.

 

 
  
ادامه مطلب ...